Saturday 6 August 2011

Dunia keluli cap manusia puki

argggghh....


Terjerut-jerut nafas bagai tersangkut.
Udara masuk,masuk,masuk,masuk aku hembus..
Nyawa-nyawa aku kecut.
Kulit aku siat,siat,siat,siat,siat biar tipis.
Aku carik-carik bulu jadi bilis.


Heiiiiiii....


Mata?mana? mata yang kau perhati??
Atau kau hanya mahu melihat aku dalam keadaan bersembunyi.
Berdiri di balik tembok keluli.
Memerhati dengan perasaan keji.


Hakkk tuiii...


Mana hak aku yang kau janji kan?
Jadi barua si petualang-petualang.
Yang sekarang aku rasa sedang senang-lenang.
Menghambur duit-duit tak henti-henti.
Perangai serupa puki.

arggggggghhhhhhhhh.........

Bangkit manusia-manusia tertindas!
Jangan di tunggu ayam jantan bertelur.
Bingkas!!!!!
Pertuhankan hak kalian.
Pertaruhkan keringat-keringat jantan.
Demi anak-anak dan masa depan.
Jangan ikut bontot manusia bertopengkan syaitan..

Biar kau tak ketinggalan.
Dalam negara menuju kemodenan.
Yang jantan bertukar pondan.
Yang betina bertukar jantan.
Itulah dunia yang dulu kau dodoikan.
Dan sekarang jadi tawanan.
Dalam keadaan ketakutan.

Bangkit!!!

No comments:

Post a Comment