Tuesday 5 July 2011

"HIM" Hidup Ini Malang

Semalam kau datang buat aku sengsara..
Nafas ku kuat berhembus, jiwa ku kosong..
Mata hanya dapat ku lihat, mulut hanya terdiam membisu..
Semua cita-cita tak bisa telunas lagi..

Pagi ini aku berdiri lagi dengan hati berkobar-kobar..
Dengan harapan engkau tak kan wujud..
Hati mula berdebar-debar..
Mengharap semua cita-cita menjadi realiti..

Tuhan! kau jadi kan siang indah berseri..
Kau jadi kan malam sunyi sepi..

Terlalu la lekas masa berdetik..
Hingga ada insan tersepit..
Aku hanya mampu berlari..
Bila, cita-cita tak jadi realiti..

Tuhan!  Kau jadi kan akal buat semua berfikir..
Kau jadi kan nafsu buat buat semua terkujur layu..

Lemah sudah sendi anggota..
Bila impian aku tak semua menggena..
Engkau boleh tersenyum sekarang..
Lihat aku tersumpah malang..

MALANG..

No comments:

Post a Comment