Tuesday 5 July 2011

Hujan Malam

Hujan renyai-renyai. Malam makin suram. Jam 2:45 a.m. Sunyi sepi, jalan raya basah. Angin bertiup kencang, mencengkam tulang sampai ke rusuk.

Ali dalam keadaan buntu terus berlari macam tak tentu hala. "Hujan, aku nak kau jadi saksi yang aku si haram jadah nie amat benar mencintai kau perempuan!!"

"Cinta tu bustard! Fuck off! Pantat! Kau makan diri aku!"

Ali mula lemah, tubuh da mula layu, mata da mula kuyup, fikiran tetap bercelaru. "Sial!!!" 
Ali rebah melutut, lalu dongak ke langit. "Hujan, berilah aku air-air mu ini, agar dapat aku siram biar cinta tu kembali subur!!"

Tok! tok! tok!

Ali tersedar dari lelap. Dan buka pintu toilet dalam keadaan naked. Ali lihat seorang perempuan separuh naked tersenyum lalu pegang erat tangannya. "Sayang, kenapa lambat sangat, da lama i tunggu u kat bilik."

Ali yang tadi blur, tersenyum sinis.

Terima kasih hujan, kau beri aku cinta.

No comments:

Post a Comment